20130710-102341.jpg

Deze cartoon kreeg ik gisteren drie keer van vrienden, die de NRC lezen en weten dat ik in Schotland op vakantie ben. Die bestemming stond al een paar jaar op mijn lijstje, maar het idee van twee weken regen…… Dit jaar toch de stoute schoenen aangetrokken, want je schijnt er fantastisch te kunnen wandelen!

Als je onderstaande foto bekijkt, zou je niet op het eerste gezicht denken aan de Schotse Hooglanden! Toen we hier aankwamen was het aanvankelijk ook niet als nu. Ik heb zelfs nog een sjaal gekocht (altijd handig voor winters) omdat het die dag niet boven de 10 graden kwam. Maar het is nu al een aantal dagen droog en dat zorgt voor heel wat opwinding in dit land. Het woord heatwave (hittegolf) viel opeens. Met een typisch Britse knipoog (tongue in cheek), dat wel!

20130710-102527.jpg

En het kan ook erg verschillen. Op sommige dagen lagen we in de volle zon op het strand en hadden we slagregens in de middag. En bleek het ‘s avonds weer prettig droog weer te zijn.
Gisteren was heel bijzonder. In Glenbrittle startte de klim uit de Lonely Planet naar Coire Lagan. Start in de mist, boven de wolken uitstijgen en uiteindelijk op handen en voeten klimmen naar de bestemming: een mooi weer vlak onder de bergkam. Na drie en een half uur terug om in zee een frisse duik te nemen. Zo wil ik vaker op vakantie. De verbrande nek (zonnebrand in auto laten liggen!), neem ik voor lief! 🙂

20130710-101117.jpg

Leave a Reply

