Bridge 2 Borgen

Ik ben in Kopenhagen. De stad van Sarah Lund (The Killing) en Birgitte Nyborg (Borgen). Ik weet niet of er onderzoek naar is gedaan, maar het zou me niet verbazen als het toerisme naar de Deense hoofdstad door deze series is toegenomen.
Het heeft mij in ieder geval doen besluiten op doorreis naar Zweden hier een tussenstop te maken. En daar heb ik geen seconde spijt van.
Afbeelding

Nyhavn is the place to be als toerist. Vanochtend heb ik hier in de zon ontbeten. Helemaal niet verkeerd. De wisseling van de wacht bij het Koninklijk Paleis Amalienborg is ook een must-see. Die Denen hebben meer militaire traditie dan wij Nederlanders.
En het politieke centrum Christiansborg is door de tv-series vertrouwd terrein.

20130811-235704.jpg
De stad ook van Hans Christian Andersen, de sprookjesschrijver. Verbaast me niets, want deze stad is sprookjesachtig mooi. Niet voor niets is het beeld van De Kleine Zeemeermin onlosmakelijk aan Kopenhagen verbonden.

<20130812-001632.jpg
Morgen ga ik over de brug (en tunnel) naar Malmö in Zweden. Dat is hemelsbreed een kleine afstand. En daar is dan ook weer een succesvolle tv-serie van, The Bridge. Geen idee of die de moeite van het kijken waard is. Ik neem gewoon de snelste route naar Zweden.

<

Leave a Reply

