Rock Around The Rock (Australia)

Het schijnt dat er nog steeds mensen zijn die de beroemdste berg van Australië, Uluru in Ayers Rock gaan beklimmen. Het is officieel niet verboden, maar wordt wel afgeraden. Natuurlijk omdat het levensgevaarlijk is. Het was hier vandaag 40 graden en er zijn geen bewerkte paden. Maar bovenal is het een heilige plaats voor de inheemse bevolking.

/>20140107-184238.jpg
Nou voel ik me altijd al bezwaard om een kathedraal te bezoeken als er ook biddende bezoekers zijn. En foto’s maken in een kerk vind ik eigenlijk ook een beetje ongepast (en bovendien mislukken ze meestal). Dit voorjaar was ik in Istanbul waar ik ook de Blauwe Moskee bezocht; op een tijdstip dat er geen dienst plaatsvond en uiteraard trek je je schoenen dan uit.

Gelukkig is er de mogelijkheid om rond de Uluru-rots te wandelen. Fotograferen is niet overal toegestaan, maar de ervaring is al bijzonder en inspannend genoeg (na 14.00 uur werd vanwege de hitte een deel van het pad gesloten). Ik moest soms aan de oud-testamentische stad Jericho, denken maar dan zou je zeven keer zo’n rondje met trompetten moeten maken. Maar goed, ik geloof niet dat ik daar in geloof.
<br

20140107-184329.jpg

One thought on “Rock Around The Rock (Australia)

  1. Pingback: Best of 2014 | KeesPaalvast

Leave a Reply

