Detox: Good 4 U? (2)

Wie kent hem nog, Joris Driepinter? Of Melk, de Witte Motor? Jarenlang zijn we aangespoord om voldoende zuivelproducten per dag te gebruiken. Waarom? Omdat het je sterk maakt en gezond!

Nu doe ik mee aan een maand detoxen. En het ontluisterende is dat alles waarvan ik van kinds af geleerd heb dat het gezond is, eigenlijk helemaal niet goed voor je is. De bruine volkoren boterham met kaas is ineens taboe vanwege koeienzuivel en tarwe (gluten). Zelfs Elsevier schreef het onlangs: van brood word je dik en ziek, althans van koolhydraten en suiker. En bijna overal zit suiker in, ook als je het niet verwacht.

20140201-132908.jpg
En ook het glas halfvolle of karnemelk moet in de ban, tenzij het van de geit is. Een bakje magere yoghurt, of beter Biogarde is ook niet goed, want het komt van de koe. Daar schijnen wij botontkalking van te krijgen. Waarom dat niet geldt voor zuivel van geit of schaap is me nog steeds een raadsel. Maar ik begin er maar niet over. Ik ben allang blij dat er nog iets toegestaan is in mijn vier weken detoxen! 🙂

5 thoughts on “Detox: Good 4 U? (2)

  1. Pingback: Detox Experience (5) | KeesPaalvast

  2. Pingback: Detox: Move Your Body (6) | KeesPaalvast

  3. Pingback: Detox Horizon (7) | KeesPaalvast

  4. Pingback: Best of 2014 | KeesPaalvast

  5. Pingback: Detox: Balans (8) | KeesPaalvast

Leave a Reply

