Detox Challenge (3)

Meewarig keken collega’s me deze week aan, toen ik aan de huiskamertafel mijn Tupperware bakje met zelfgemaakte lunch (zilvervliesrijstsalade met geitenkaas) smakelijk zat op te eten. Nu ben ik heus niet de enige die dit doet. De koelkast op werk staat regelmatig vol met bakjes rauwkost, salades en kliekjes. Maar… dat zijn altijd mijn vrouwelijke collega’s, die weer het een of andere dieet volgen. “Een kerel doet zulk soort malligheid niet.” Ik hoor het me vorig jaar nog denken, toen een mannelijke collega bij de Weight Watchers ging. Maar nu was ik het mikpunt van meelijwekkende blikken.

Detox BoekNu zijn er weinig dingen waar ik me voor schaam, dus ik ga er niet geheimzinnig over doen. Wie het wil weten, krijgt het verhaal te horen. Ik doe mee aan een Detoxprogramma. De meesten denken dat het een soort afslankingspoging is. Nou mogen er best een paar kilo’s af, maar ik zie het toch vooral als een eenmalige ervaring, een uitdaging, ja eigenlijk een soort wedstrijd met mezelf. Klinkt best stom, nietwaar?

Ik kijk stiekem al vooruit naar maart, waarin ik weer een kopje Nespresso mag, een vers pistoletje Brie en een zak dropjes. Toch geniet ik ook wel van de zelfgemaakte verse muntthee, van mijnDetox Glass of Fresh ingevroren soepen (pompoen, linzen, tomaten, kikkererwten/prei), van de bietjes-venkelsalade met geitenkaas en zelfs van de Glass of Fresh. Ik ben veel bewuster met voeding bezig en dat is nooit verkeerd. 

Mijn eigen oude vooroordelen keren zich nu tegen me, maar dat neem ik op de koop toe. “What Goes Around, Comes Around.”

5 thoughts on “Detox Challenge (3)

  1. Pingback: Detox Experience (5) | KeesPaalvast

  2. Pingback: Detox: Move Your Body (6) | KeesPaalvast

  3. Pingback: Detox Horizon (7) | KeesPaalvast

  4. Pingback: Best of 2014 | KeesPaalvast

  5. Pingback: Detox: Balans (8) | KeesPaalvast

Leave a Reply

