Detox: A Cold Shower? (4)

Borstelen en koud afdouchen. Dat is wel het meest curieuze onderdeel van de Detox Challenge. Het strenge dieet van zaken die je wel en niet mag eten en drinken is tot daaraan toe. Gelukkig mag je van de toegestane producten zoveel eten als je lichaam nodig heeft. Maar daar stopt het programma niet.

Iedere ochtend word je geacht te starten met een glas kokend water met een uitgeperste halve citroen. Daarna onder de douche met een stevige borstel je huid bewerken. Eerste benen, daarna je armen, je billen, rug, schouders en tot slot je buik en borst. Allemaal met stevige draaiende bewegingen en altijd in de richting van je hart! ♥♥♥

20140214-000726.jpgEventueel kun je je ook nog met scrubzout inwrijven, zoals in de sauna. Tot slot de douche langzaam maar zeker naar koud draaien en kort koud afdouchen. Toen ik het las in het Detox-handboek, moest ik zo hard lachen, dat ik bijna van de bank afviel. Ik nam me voor dit deel geheel te skippen. “Ik heb toch zeker geen gaatje in mijn hoofd.” Maar de strenge coach heeft me gedwongen (sorry overtuigd) het toch te doen. En gehoorzaam als ik ben….

Inmiddels ben ik er al bijna aan gewend en weet ik haast niet beter. Het grappige is dat het na het koude afdouchen juist lekker warm voelt. Terwijl je het na een gewone douchebeurt koud hebt bij het afdrogen. Desondanks ben ik niet rouwig dat we dit jaar niet zo’n koude winter hebben als afgelopen twee jaar. 🙂

5 thoughts on “Detox: A Cold Shower? (4)

  1. Pingback: Detox Experience (5) | KeesPaalvast

  2. Pingback: Detox: Move Your Body (6) | KeesPaalvast

  3. Pingback: Detox Horizon (7) | KeesPaalvast

  4. Pingback: Best of 2014 | KeesPaalvast

  5. Pingback: Detox: Balans (8) | KeesPaalvast

Leave a Reply

