Bagels & Bubbles

Net 5 is niet echt mijn zender. Na de laatste aflevering van Sex & The City heb ik het links laten liggen. Vrouwenzender. Niks mis mee, als ik maar niet hoef te kijken. Desperate Housewives, Grey’s Anatomy en dat soort series zijn niet aan mij besteed. En ook de romantische komedie is niet echt mijn ding. Weinig originaliteit in dat genre en vooral op vrouwen gericht.

Laat ik nou een nieuwe favoriete serie hebben gevonden en dan ook nog een romkom: Bagels & Bubbels. Na drie afleveringen durf ik wel te stellen, dat het een schot in de roos is. Want niet alleen is het een originele variant op een aloud romantisch thema. Meer dan dat is het vooral een heel geestige serie. En wie wel eens naar Gouden Bergen kijkt, weet pas hoe moeilijk dat genre is.

Kort gezegd gaat de serie over een topmodel Noa (Bracha van Doesburgh) die verliefd wordt op eenvoudige bakkersjongen Rick (Egbert-Jan Weeber). Zij is weliswaar iets te sympathiek voor een topmodel, maar hij heeft de dromerige blik waar niet alleen zij maar ook haar manager (Hans Kesting) voor valt.

http://embed.kijk.nl/?width=500&height=283&video=hQh9Iu32AJEa

Als hoofdlijn voor het verhaal lijkt het inderdaad een beetje dun. Gelukkig zijn er ijzersterke bijrollen. Halina Reijn als Vanessa, aka Vampirella, de hysterische vriendin van Rick. Hans Kesting als de manager en valse nicht. John Buijsman als de vader, die het in 1979 heeft gedaan met Jerney Kaagman.

G WeiszEJ Weeber

Maar mijn absolute favoriet is toch Géza Weisz (Alleen Maar Nette Mensen) als Danny het hitsige jongere broertje van Rick. Hij wil doorbreken als zanger, maar heeft het wel erg druk met versieren, onder andere van travo’s, leraressen Frans en lesbo’s.

http://embed.kijk.nl/?width=500&height=283&video=odDkXkSrJqOb

Het aanbod van kwalitatief goede series is op dit moment enorm. Het zou zonde zijn als Bagels & Bubbels in dat geweld zou sneuvelen. Dat is het leuke van Internet: alle afleveringen zijn gewoon terug te kijken, op je PC, telefoon of tablet. Ik zeg: Lekker en leuk! 🙂

Leave a Reply

