Best of 2015

Dit is mijn persoonlijke jaaroverzicht van 2015.

5. Exit TV

De beslissing om mijn tv-abonnement op te zeggen heb ik nog geen enkele dag betreurd. Het helpt wel dat Oranje voor 2016 is uitgeschakeld op het EK, want voetbal op Uitzending gemist lijkt me niet echt spannend. De keuze voor een Cineville abonnement is een goede investering. Cineville (Exit TV 3). Ik heb veel interessante en goede films gezien, waarover ik soms heb geblogd. Lees bijvoorbeeld mijn blogs over The Martian (Matt Damon), Suffragette (Carey Mulligan), Foxcatcher (Channing Tatum) en Southpaw.

4. Interview Frits Spits

 Op verzoek van boekhandel Kooyker heb ik Frits Spits geïnterviewd over zijn boek met hoogtepunten uit het Nederlandstalig repertoire van de afgelopen 50 jaar. Het is mijn vak niet, maar het was niet echt moeilijk. Hij vertelt graag en liefdevol over muziek en taal. Laten dat nu ook twee van mijn hobbies zijn. De Avondspits van Frits

3. Fietsen

 Dit jaar reed ik op mijn race- en tourfiets in totaal meer dan 6500 km. Dat is ruim 1500 meer dan vorig jaar, dat ook al een topjaar was. De fietsvakantie naar Engeland was goed voor bijna 1000 kilometer. Het fietsen in de UK raad ik niemand aan, maar het was toch wel cool om over The White Cliffs of Dover te fietsen. UK by bike (1), Runkeeper (UK by bike 2), National Cycle Network (UK by bike 3).

2. 50

KEES50 kaartOuder worden is geen verdienste, maar het was wel heel leuk om dit jaar mijn 50e verjaardag te vieren. Daarmee ben ik even oud als de oudste hitlijst van Nederland: de Top 40 50.

1. Jordanië

 Op eigen houtje reizen door een Arabisch land vind ik best spannend. Een ticket op een lijnvlucht naar Amman, daar een auto gehuurd en dan een week door een land rijden met vrijwel geen borden, laat staan borden met ‘gewone’ letters. Hoogtepunten volop, maar een dag en nacht doorbrengen in de woestijn was wel het meest bijzonder. Arabian Night (1000 & 1).

Leave a Reply

